Παρασκευή, 18 Οκτωβρίου 2013

Bίντεο για το Groningen και το ποδήλατο, το οποίο δεσπόζει εκεί.



 Είδα προχθές, το βίντεο αυτό για το πώς εξαπλώθηκε η χρήση του ποδηλάτου στο Groningen, μία φοιτητούπολη στο βορρά της Ολλανδίας. Το βρήκα αρκετά ενδιαφέρον όχι μόνο γιατί μου θύμισε τα φοιτητικά μου χρόνια και τα μαθήματα της Πολεοδομίας, αλλά και γιατί με έκανε να κάνω κάποιες σκέψεις:

  • οποιαδήποτε προσπάθεια ενίσχυσης του ποδηλάτου και των μέσων μαζικής μεταφοράς γενικότερα, πρέπει να γίνεται σε μεγάλη κλίμακα και να έχει την στήριξη των τοπικών αρχών. 
  • σημαντικό ρόλο έπαιξαν οι τοπικές ιδιαιτερότητες της πόλης (ανάγλυφο, νεαρός πληθυσμός, μεσαίο μέγεθος πόλης).
  • Η "συμπαγής" πόλη με πυκνοκατοικημένο κέντρο και χωρίς αλλόγιστες επεκτάσεις προς την περιφέρεια βοηθάει στο να περιοριστεί το μήκος των μετακινήσεων 
και το σημαντικότερο
  • οποιαδήποτε προσπάθεια ενίσχυσης του ποδηλάτου ή των ΜΜΜ απαιτεί την αποθάρυνση της χρήσης του ΙΧ, με απλά λόγια, το να κάνει τον οδηγό να αγανακτίσει και να σκεφτεί άλλες εναλλακτικές. Με το να βάφουμε ένα μέρος του πεζοδρομίου κόκκινο και να το βαφτίζουμε ποδηλατόδρομο, χωρίς να μειώνουμε τις λωρίδες κυκλοφορίες ή τις θέσεις στάθμευσης, δεν κάνουμε τίποτα πέρα από το να χαλάμε λεφτά τζάμπα.
Α και κάτι άλλο. Σε 15 λεπτά βίντεο δεν είδα ούτε ένα ποδηλάτη να φοράει κράνος.

Ένα στοιχείο που δεν γίνεται ξεκάθαρο στο βίντεο, είναι το κατά πόσο σε προσπάθειες σαν αυτή (ή και αυτή της Κουριτίμπα που είχε παρουσιαστεί εδώ, εδώ, εδώ και εδώ), ο κόσμος υποστήριξε ή και ώθησε τη δημοτική αρχή να προχωρήσει  ή απλά επιβλήθηκε από "τα πάνω".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου